Skip to content
HANNA2approved

Työntekijä­kokemus

Vahvojen työnantajabrändien ja onnistuneiden rekrytointien pohja luodaan organisaation sisällä. Tavoitteena on sitoutuneet ja motivoituneet osaajat.

Positiivinen työntekijäkokemus luo menestyviä yrityksiä ja hyvinvoivia osaajia - tutustua palveluihimme työntekijäkokemuksen vahvistamiseksi!

Työntekijäkokemus on tärkeä osa organisaation menestyksessä ja sitä voi ja pitää johtaa systemaattisesti. Työntekijäkokemuksen on tutkittu olevan yhteydessä organisaation tuottavuuteen, liikevaihtoon ja sitoutumiseen. Choice auttaa organisaatiotasi tunnistamaan työntekijäkokemuksenne vahvuudet ja heikkoudet, parantamaan työntekijäkokemusta ja edistämään systemaattisesti henkilöstön sitoutumista. Lue lisää alta paleluistamme: työntekijäkokemuskartoitus, IEBI-työnantajabrändin vahvuustutkimus, sisäisen vaikuttajaohjelman muotoilu ja perehdytyksen muotoilu. 

Työntekijäkokemuskartoitus pk-yritykselle: 

Työntekijäkokemuskartoitus voidaan toteuttaa pelkkänä kyselynä tai kyselyn ja kevyiden työpajojen yhdistelmänä. Molemmissa toteutustavoissa loppuraportin keskiössä ovat kehittämistoimenpiteet ja konkreettiset seuraavat vaiheet työntekijäkokemuksen kehittämiseksi. Kartoituksen kokonaisuus on vakioitu mutta siinä on myös asiakkaan tarpeen mukaan yksilöitäviä osia: 

  • Työntekijäkokemuskyselyn suunnittelu
  • Haluttaessa 1–3 osallistavaa työpajaa/tulosten purku osaajien kanssa
  • Kattava ja visuaalinen raportti kyselyn ja työpajan tuloksista
  • Työntekijäkokemuksen kehityssuunnitelma
  • Konkreettisia ideoita ja konsepteja itse työn aloittamiseksi

Työntekijäkokemuskartoituksen hinta on suhteessa organisaation kokoon sekä kartoituksen laajuuteen ollen 1200 - 2800 €. 

 

Internal Employer Brand Index (IEBI) - työnantajabrändin vahvuustutkimus:  

Internal Employee Brand Index (IEBI) on tutkimus ja mittari, joka arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. IEBI perustuu 16 keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita sekä ulkoisia kilpailutekijöitä. 

Mittarin avulla yritykset voivat ymmärtää paremmin työntekijöidensä tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Tulokset auttavat suunnittelemaan toimenpiteitä yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi.

Tutkimus suositellaan toistettavaksi vähintään kerran vuodessa.

 

Työntekijälähettiläsohjelman suunnittelu ja jalkautus: 

Työntekijälähettiläisyys tarkoittaa suunnitelmallista ja konkreettista sisäistä viestintä- ja vaikuttajaohjelmaa, johon kutsutaan oma henkilöstö vapaaehtoisesti mukaan. Oikein toteutettuna työntekijälähettiläisyys auttaa sekä myynnin, asiakaskokemuksen että työnantajakuvan kehittämisen kanssa! Se on tapa konseptoida oman henkilöstön ajatuksia, näkemyksiä ja asiantuntijuutta uskottavasti ja aidosti. Palvelu voi sisältää: 

  • Työntekijälähettiläsohjelman konseptoinnin (nimeäminen, ydinviestit, visuaalisuus, sisällöt ja teemat, esihenkilöiden koulutus ohjelman sisäiseen myyntiin)
  • Sisällöntuotannon malli ja toteutustavan määrittelyn: mitä tuotetaan itse ja mitä kumppaneiden kanssa ja millaisella budjetilla?
  • Sisäisen viestinnän ja innostamisen mukaan työntekijälähettiläisyysohjelmaan
  • Työkaluja ja mallit sisällöntuotantoon ja -jakeluun - sisältötyöpajat ja -klinikat
  • Palautteen keräämisen ja vaikuttavuuden mittaamisen
  • Yhteisömanagerin / työyhteisövalmentajan sparrauksen alusta loppuun 

 

Perehdytyksen muotoilu

Työntekijäkokemuksen muodostuminen alkaa jo ennen hakemuksen lähettämistä. Osaajat muodostavat organisaatiostasi ensivaikutelman jo hakuvaiheessa, mutta tärkeimmät askeleet otetaan ensimmäisinä viikkoina. Autamme asiakkaita muotoilemaan perehdytyksen sisällöt sekä formaatit ja koulutamme esihenkilösi perehdyttämisen prosessiin. Palvelu voi sisältää:

  • Esihenkilöille ja/tai HR:lle suunnattuja perehdytyskoulutuksia
  • Perehdytyksen polun muotoilua
  • Perehdytykseen tarvittavia materiaaleja
  • Työkaluja perehdytyksen onnistumisen mittaamiseen
  • Perehdytyksen kontaktipisteiden määrittelyä

 

Choicen maksuton sparraus

Miten voimme auttaa sinua?

Voit varata maksuttoman sparrailun kanssamme. Kerromme mielellämme, mikä olisi meidän tapamme auttaa juuri teidän yritystänne.

Kaipaatko apua työntekijäkokemuksen kehittämisessä?