Skip to content
HANNA2approved

Internal Employer Branding Index -tutkimus

Internal Employer Brand Index (IEBI) arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta huomioiden myös keskeiset ulkoiset kilpailutekijät.

Rakenna kestävää kasvua luotettavan datan ja tutkitun tiedon avulla

Internal Employee Brand Index (IEBI) on mittari, joka arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. IEBI perustuu 16 keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita sekä ulkoisia kilpailutekijöitä. Mittarin avulla yritykset voivat ymmärtää paremmin työntekijöidensä tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Tulokset auttavat suunnittelemaan toimenpiteitä yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi.

Tutkimus suositellaan toistettavaksi vähintään kerran vuodessa. Hintahaarukka organisaation koosta riippuen on 4 800 - 9800 € + alv. Hinta riippuu analysoitavan yksikön koosta sekä mahdollisista halutuista lisäanalyyseista perustutkimuksen rinnalla. Annamme mielellämme erillisen tarjouksen.

IEBI nivoo yhteen brändin sisäistä vetovoimaa mittaavan ja ulkoisten kilpailutekijöiden analyysin. IEBI on kattava pohja EB-strategialle tai EB-suunnitelman kirkastamiseen.

  • Kulttuuri ja ilmapiiri

    Vahvista ja johda kulttuuria

  • Informaatio

    Kerää ja analysoi tietoa

  • Kehittyminen

    Kehitä organisaatiota

Choice2photos-28

Tutkittua tietoa kilpailukyvyn parantamisen tueksi

IEBI perustuu 16 globaalisti tunnistettuun työnantajabrändin osa-alueeseen. Se ei mittaa vain työntekijöiden hyvinvointia tai työssä viihtymistä, vaan antaa kattavan kuvan yrityksen työnantajabrändin vaikuttavuudesta. Attribuutit: 

  1. Hyvinvointi
  2. Yrityksen maine
  3. Edut 
  4. Palkkaus
  5. Kulttuuri 
  6. Uramahdollisuudet
  7. Muutos ja vakaus
  8. Diversiteetti
  9. Vastuullisuus
  10. Työtyytyväisyys
  11. Teknologia ja innovaatiot
  12. Oppiminen ja kehitys
  13. Johtaminen ja esihenkilötyö
  14. Ihmiset ja tiimi
  15. Työn merkityksellisyys
  16. Sijainti ja työympäristö

 

Itse kysely oli todella selkeästi rakennettu. Eri attribuutteja lähestyttiin monipuolisesti eri näkökulmista. Vastauskokemus oli kevyt mutta kysely oli silti kattava. Tulosten analyysi oli ammattimainen ja raportti todella vaikuttava. Raportti on visuaalinen ja uskottava. Enpä uskonut, että yhdestä kyselystä saisi näin paljon irti!

Asiakkaamme Dynaset ja Smartvatten

Employer Branding -työstä vastaaville

  • Saat konkreettista tietoa ja ymmärrystä kehittämisen tueksi
  • Pystyt seuraamaan EB/EE-työn vaikuttavuutta vuosittain 
  • Investointien kohdentamiseen ja prioriteettien selkeyttämiseen

Ylimmälle johdolle

  • Kehitä koko organisaationne kilpailukykyä, suoriutumiskykyä ja toimivuutta
  • Vahvista haluttua kulttuuria esihenkilötyön ja johtamisen kautta
  • Varmista, että asiakaskokemus ja työntekijäkokemus ovat yhtä

HR-johtajille ja päälliköille

  • Ymmärrä paremmin vetovoima- ja houkuttelutekijöitä
  • Suunnittele, miten erotutte rekrytointiprosesseissa ja hakijaviestinnässä
  • Viesti selkeämmin, ytimekkäämmin ja perustellusti osaajille

DEI-asiantuntijoille ja työyhteisön kehittäjille

  • Varmista että työhteisönne voi hyvin ja tunnista piilevät ongelmat 
  • Varmista että tasa-arvo, monimuotoisuus ja vastuullisuus toteutuvat arjessanne
Copy of Choicehr-62

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää IEBI:n mahdollisuuksista sekä käydään raportti läpi

Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne ja taveistanne jaamme näkemyksemme, miten ja millä aikataululla edetä ja ketä kannattaa sitouttaa mukaan. 

Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä. Huolelllinen insight ja tutkimus on tärkeä pohja kaikelle tekemiselle! 

Antti Kirjavainen,  CEO | Recover Nordic Finland

EB_nain-paaset-alkuun_työnantajakuvatyössä

Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen

Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!

Kaipaatko apua työnantajakuvan kehittämisessä?