Rekrytointiprosessilla on iso vaikutus sisäiseen ja ulkoiseen työnantajakuvaan. Autamme rekrytoivia esihenkilöitä, HR-ammattilaisia ja johtoa osaamisprofiilin määrittelyssä, työpaikan markkinoinnissa ja rekrytointiprosessin aktiivisessa hoitamisessa. Keinot valitsemme tavoitteiden mukaan: ilmoitushaku, hybridihaku tai suorahaku (headhunting). Tuemme tarvittaessa rekrytointia Employer Branding -työllä.
.jpg?width=1200&height=1200&name=1200%20x%201200%20-%20web%20site%20metakuva%20(6).jpg)
Rekrytointi työnantajakuvaa vahvistaen
Näin asiakkaamme kertovat rekrytointiyhteistyöstämme
-
Olemme rakennusalan tietopalveluiden ja tietomallinnuksen asiantuntija, joka kasvaa ja laajentuu Pohjoismaissa. Choicen tiimi toteutti meille suorahaun, jonka avulla löysimme etsimäämme osaamista mutta myös opimme ymmärtämään hakijakohderyhmäämme entistä syvällisemmin.
Arto Nieminen, COONordic BIM Group -
Toimimme pilvipalvelualalla, joka kasvaa ja muuttuu jatkuvasti. Choice auttoi meitä rekrytoimaan markkinoinnin osaajan tehokkaasti ja hyvää hakijakokemusta vaalien. Choicelaiset esittivät tärkeitä kysymyksiä alkukartoituksessa ja haastoivat meitä työpaikkailmoituksen sisällön kanssa. Rekrytoitu osaaja kehui koko prosessia valtavasti!
Hanna Valjakka, MarkkinointijohtajaSulava Oy -
Yhteistyö oli sujuvaa ja prosessi eteni vauhdikkaasti. Saimme tukea ja vastauksia koko prosessin ajan. Choice osasi myös esittää tärkeitä ja kiperiäkin kysymyksiä alkukartoituksessa ja haastoi meitä kertomaan, miksi juuri meille kannattaisi tulla töihin. Myös rekrytoitu osaaja on kehunut tapahtunutta prosessia.
Juhana Lamberg, ToimitusjohtajaFaros & Com -
Energia-alan toimijana tiedämme, että kilpailu kokeneista osaajista on kovaa. Pitää pystyä erottumaan muutenkin kuin vain vetovoima- ja pitovoimatekijät muotoilemalla. Choice auttoi minua esihenkilönä löytämään parhaat osaajat kaupallisiin rooleihin.
Petteri Tarkio, MyyntijohtajaHögforsGST
Rekrytoinnit joko projektina tai jatkuvana kumppanuutena
Choicen tapa löytää, tavoittaa ja rekrytoida sopivat osaajat on työnantajakuvalähtöinen. Työnantajakuvan vahvistaminen sekä tunnettuuden kasvattaminen kohderyhmässä ovat asiakkaillemme erittäin tärkeitä ja myös yksi osaamisemme kulmakivi perustamisestamme lähtien.
Suurin osa asiantuntija-, senior- tai johtajahauista toteutetaan nykyään hybridihakuna, jossa yhdistyy tehokas ja ehdokaslähtöinen rekrytointiprosessi sekä yrityksen, tehtävän, kulttuurin ja vision myynti ehdokkaille markkinointiviestinnän ja rekrytointitiimimme yhteistyönä.
Choice on vaihtoehto niille organisaatioille, jotka haluavat saavuttaa paitsi aktiivisesti työtä hakevat osaajat myös passiiviset työnhakijat. Keinomme tähän ovat dataan ja kokemukseen perustuva syvällinen ymmärrystä erilaisista liiketoiminnoista sekä olennaisista kohderyhmistä, kanavista ja keinoista. Toteutustapa valitaan aidosti asiakkaan tarpeen mukaan, ja tiimimme ovat tottuneet kartoittamaan sekä lyhyen että pitkän aikavälin tavoitteet rekrytoinneille ja työnantajakuvalle.
Hakijaystävällinen ja työnantajakuvapohjainen rekrytointi
1. Starttipalaveri tavoitteista ja prosessista: tarpeen tarkennukset, osaajaprofiiliin liittyvä keskustelu ja työnantajamarkkinoinnin raamit.
2. Sähköisen projektialustan avaus: kaikki viestintä ja dokumentaatiot sekä keskustelu ja aikataulut yhdessä paikassa!
3. Houkuttelevan ja teidän kuuloisen työpaikkailmoituksen kirjoittaminen ja markkinointi kohderyhmälle sopivissa kanavissa ja Choicen tietokantoissa.
4. Houkuttelevan ja teidän kuuloisen työpaikkailmoituksen kirjoittaminen ja markkinointi kohderyhmälle.
5. Referenssisoitot ja yhteenveto sekä johtopäätökset sekä
neuvotteluiden ja päätöksenteon tuki.
6. Onnistumisen analyysi, raportointi ja uudet ideat seuraavaan yhteistyöhön. Tukipalvelu koko koeajan niin valitulle kuin esihenkilölle.
Näiden toimialojen asiakkuuksien parissa toimimme jatkuvasti
-
Turvallisuus
Puolustus, suojelu, teknologia, asiakkuudet
-
IT
Ohjelmistot, konsultointi, koulutus, myynti, asiakkuudet
-
Tekniikka
Hardware, software, sähkö, automaatio, prosessit
-
Kauppa ja liiketoiminta
Markkinointi, myynti, asiakkuudet, data, johtaminen
-
Rakennus
Uudis- ja korjausrakennus, kiinteistökehitys, tietomallinnus, ohjelmistot
Tutustu työnantajakuvapohjaiseen rekrytointiin ja varaa tapaaminen:
Rekrytointi (Standard)
Kun kaipaat apua toimihenkilöiden ja asiantuntijoiden etsintään ja haluat hyödyntää kohdennettua, taktista markkinointikampanjaa. Keinot ja kanavat valitsemme perustuen rooliin sekä tietoon saatavilla olevasta osaajakohderyhmästä. Koska hakijoita on usein runsaasti, autamme luomaan laadukkaan hakijakokemuksen jokaiselle! Suurien hakemusmäärien laadukas käsittely hoituu tehokkaasti. Rekrytointipalvelumme markkinointikampanjan laajuus ja tavoittavuus skaalautuu haluamallesi tasolle. Jokainen rekrytointi on aina myös markkinointimahdollisuus.
Rekrytointi
Haut, joissa tavoiteltava osaajamarkkina mahdollistaa onnistumisen laadukkaan, hakijaystävällisen ja työnantajakuvaa tukevan rekrytointiprosessin avulla.
Mitä rekrytointimme sisältää?
- Nimetty asiantuntija rekrytoinnin ajaksi jatkuvaa konsultointia ja hallinnollista tukea varten
- Vetovoima- ja erottumistekijöiden kevyt kartoitus
- Osaajaprofiilin määrittely ja kohderyhmää puhutteleva ilmoitus
- Hakija- ja työnantajakuvalähtöinen rekrytointiprosessi (osaajien esikarsinta, haastattelut, esittelyt asiakkaalle ja ajantasainen hakijaviestintä)
- Soveltuvuusarvioinnit kärkikandidaateille osana prosessia
- Kohdennettu ja optimoitu rekrytointimarkkinointi
- Rekrytoinnin loppupalaveri, raportointi sekä kehitysideat jatkoa ajatellen
Hybridihaku (Suosituin)
Suosituin rekrytointipalvelumme on hybridi, jossa yhdistyy markkinointikampanja ja osaajien suorakontaktointi. Näin rakennetaan sekä työnantajakuvaa ja positiivista hakijakokemusta. Autamme niin osaaja- ja hakuprofiilin määrittelyssä, työpaikkailmoituksen kirjoittamisessa sekä hoidamme rekrytointiprosessin toteutuksen sisältäen ehdokasviestinnän ja henkilöarvioinnit kärkikandeille. Hybridihakuun sisältyvä markkinointikampanja on muokattavissa tarpeenne mukaan ja siihen voidaan lisätä tunnettuutta kasvattavia mainosmuotoja ja -kanavia.
Hybridihaku
Valitse hybridihaku, kun osaajan löytäminen kokonaisvaltaisen rekrytointiprosessin, jossa yhdistyy ilmoittelun, kohdennetun rekrytointikampanjan ja henkilökohtaisen kontaktoinnin parhaat edut.
Palvelun avulla onnistumme löytämään juuri teille sopivat tekijän.
Mitä hybridi sisältää?
- Aloitus- ja tavoitepalaveri
- Nimetty asiantuntija rekrytointiprosessin ajaksi
- Vetovoima- ja erottumistekijöiden kartoitus ja hyödyntäminen ilmoitukseen ja mainontaan
- Osaajaprofiilin määrittely nykyistä ja tulevaa tarvetta varten
- Hakijalähtöinen ja vahvuuslähtöinen rekrytointiprosessi, joka vahvistaa työnantajakuvaa
- Soveltuvuusarvioinnit kärkikandidaateille aina osana prosessia
- Suosittelijoiden tarkistus kärkiehdokkaille
- Rekrytointimarkkinointikampanja kohderyhmälle
- Yhteistyön loppupalaveri, raportointi sekä uudet ideat ja ehdokkaiden laadullistetut palautteet
Jätä yhteydenottopyyntösi!
Suorahaku eli headhunting
Tarpeen mukaan toteutamme hakusi myös pelkästään headhunting-keinoin. Mikäli et voi viestiä hakuprosessista tai haluat toteuttaa rekrytoinnin tutkan alla, on suorahaku siihen toimivin keino. Suorahaku on rekrytointiprosessi, jossa ei käytetä julkista ilmoittelua, vaan Choicen kokenut tiimi kontaktoi henkilöt suoraan LinkedInissä ja muissa kanavissa räätälöidyn ehdokasmateriaalin ja sisältöjen -keinoin. Myös uorahaku on aina työnantajakuvalähtöistä ja perustuu asiakasyrityksen vetovoima- ja erottautumistekijöihin kohderyhmässä. Panostamme ehdokaskokemukseen sekä palvelevaan viestintään sekä myymme taidokkaasti ja rehellisesti sekä tehtävän että teidät yrityksenä ehdokkaille. Suorahaun yhteydessä voidaan toteuttaa myös markkinakartoitusta lisäpalveluna.
Suorahaku
Soveltuu hakuihin, joissa haettava rooli on markkinaan nähden erittäin haastava täyttää tai hausta ei voida kertoa julkisesti.
Olemme löytäneet oikeat osaajat suorahaun avulla mm seuraaviin rooleihin – Head of Sales, HR Manager, Sales Executive, Senior Accountant, Controller, Ecom Specialist, Country Manager. Kumulatiivinen onnistumisprosenttimme suorahauissa yhtiön kuuden vuoden toimintahistorian aikana on 99,2%.
Mitä suorahaku sisältää?
- Nimetty henkilö rekrytointiprosessin ajaksi jatkuvaa konsultointia ja hallinnollista tukea varten
- Ehdokasprofiilin määrittely ja ehdokasmateriaalin tuottaminen
- Soveltuvien osaajien houkuttelu, kontaktointi ja haastattelut sekä erittelyt asiakkaalle
- Positiiviseen ehdokaskokemukseen tähtäävä rekrytointiprosessi
- Suosittelijoiden tarkastus kahdelle kärkiehdokkaalle (1-2 suositusta / ehdokas)
- Soveltuvuusarvioinnit kahdelle kärkiehdokkaalle
- Loppupalaveri ja jälkimarkkinointisoitot palkatulle osaajalle sekä yritykselle
Kokemuksesta tiedämme, että rekrytointi joko vahvistaa tai heikentää asiakkaan työnantajakuvaa: ehdokas-NPS 2022-2025 yli 90.
-
Kiitos Choicen rekrytoijalle! Kun lupaat soittaa tiettynä päivänä, soitat. On todella suuri ero sen välillä, miten ihmiset pitävät lupauksensa. Kaikista ei voi todellakaan sanoa samaan. Kiitos hyvästä kokemuksesta.
TietohallintojohtajaDelete -
Olen hakenut aktiivisesti töitä kuukauden päivät ja ollut mukana monissa rekrytoinnissa. Voin vilpittömästi todeta, että suhtautumisi voittaa kaikki aiemmat kokemukseni ylivoimaisesti. Kiitos että arvostat.
Key Account ManagerCityMark (Byggfakta)

Lataa opas: Näin pääset alkuun rekrytointeja tukevassa työnantajakuvatyössä.
Oppassamme asiantuntijamme tarjoavat konkreettisia vinkkejä työnantajakuvan kehittämisen ja markkinoinnin aloitukseen.