Skip to content
Nettisivun banneri 9

Employer Branding, työnantajakuva

Autamme erottumaan ja puhuttelemaan panostamalla työnantajakuvasi suunnitteluun ja toteutuksiin. Aloittaa kannattaa silloin, kun asia ei ole vielä akuutti. Tuemme uusien osaajien tavoittamisessa ja nykyisen henkilöstösi osallistamisessa. Valmistaudu kasvuun jo tänään!

Tavoitteletteko parempaa tunnettuutta? Haluatko viestiä, millaista teillä on töissä? Tahdotko muovata mielikuviin? Haluatko erottua kilpailijoista?

Mitä on employer branding, eli työnantajakuvatyö, kenelle sen kehittäminen kuuluu ja miksi sen strategisen toteuttamisen tulisi löytyä jokaisen työnantajan agendalta? Autamme teitä löytäämään vastaukset ja käytännölliset ratkaisut edellä mainittuihin kysymyksiin. Työnantajakuvan suunnittelu- ja toteutustoimenpiteet tarkoittavat systemaattista, suunnitelmallista, erottuvaa ja pitkäjänteistä vaikuttamista työnantajakuvaan, jotta se tukisi työnantajaorganisaation liiketoiminnan ja strategian tavoitteita.

Toimiva employer branding -työ näkyy esimerkiksi rekrytointien helpottumisena ja nopeutumisen, yksittäisen rekrytoinnin kustannuksen kohtuullistumisena sekä tai työntekijäkokemuksen kehittymisenä. Parhaimmillaan työnantajakuva tukee kaupallista brändityötä. Työnantajakuvan kehittäminen jaetaan selkeyden vuoksi sisäiseen ja ulkoiseen työhön, joissa molemmissa Choicen tiimi auttaa asiakkaitaan. 

Ketä Choicen työnantajakuvan kehittämispalvelut hyödyttävät? 

Choice HR - neliökroppaus

Sinua... 

  • joka vastaat yhtiösi työnantajakuvasta joko sisäisesti tai ulkoisesti ja haluat, että nämä osa-alueet edistävät liiketoimintanne tavoitteiden saavuttamista!
  • joka haluat laittaa asioita alulle ja tapahtumaan! 
  • joka tahdot nopeuttaa ja tehostaa työnantajakuvan markkinointia osaajien houkuttelemiseksi 
  • joka haluat selvittää ja ymmärtää työnkuvamarkkinoinnin toimenpiteiden vaikuttavuutta
  • joka oet kenties solo-HR tai solo-markkinoija ja tarvitset osaavan toteuttajatiimin tukea työnantajabrändin kanssa
  • josta tuntuu, ettei ole koskaan "oikea aika aloittaa tai kehittää", koska aina tulee jotain kiireellisempää
  • jolle työnantajakuvatyö jäänyt yksittäisiksi teoiksi ja kokeiluiksi vailla järkevää strategiaa 
  • joka tarvitset parempia perusteluita saadaksesi budjetti työnantajamarkkinointiin
  • josta tuntuu toisinaan, ettei "ketään muuta kiinnosta riittävästi" 
  • joka kaipaat konkreettisia mittareita työsi tueksi ja vaikuttavuuden perusteluun

Näin asiakkaamme kertovat EB-palvelumme hyödyistä

  • Olemme rakennusalan tietopalveluiden ja tietomallinnuksen asiantuntija, joka kasvaa ja laajentuu Pohjoismaissa. Choicen tiimi toteutti meille hybridihaun, jonka pohjaksi määrittelemme vetovoima- ja pitovoimatekijät sekä opimme ymmärtämään, mikä kohderyhmäämme puhettelee.

    Arto Nieminen, COO
    Nordic BIM Group
  • Yhteistyö Choicen kanssa alkoi taktisella kulmalla toteuttaessamme ensin kampanjoita myynnin rekrytointien tueksi. Myöhemmin tekeminen laajeni kokonaisvaltaiseen Employer Branding -kehittämiseen ja valmennuksiin.

    Elise Wuokko, HRD
    Talenom
  • Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä työnantajamielikuvan kanssa.

    Antti Kirjavainen,  CEO
    Recover Nordic Finland

Työnantajamielikuvan kehittäminen ja suunnittelu

Työnantajaidentiteetti

Analyysi suunnittelu ja jalkautus

  • Työnantajabrändistrategian luonti tai päivittäminen
  • Vetovoima- ja pitovoimatekijöiden tunnistaminen, määrittely ja viestintä
  • Erottumistekijöiden määrittely ja viestintä
  • Vuosittainen työntekijäkokemuksen analyysi (IEB)
  • Työnantajalupauksen kiteyttäminenja sanoittaminen

Työnantajakuvan suunnittelu

Tavoitteista toteutuksiin 

  • Tavoitteiden ja mittarien määrittely
  • Kohderyhmien ja ydinviestien valinta
  • Kanava- ja sisältösuunnitelman toteutus
  • Toteutukset: mainonta, urasivut, sisällöntuotanto
  • Analytiikka ja data - kuntoonlaittaminen ja raportointimalli 

Työnantajamarkkinointi

Suunnittelu, toteutus, analysoi 

  • Markkinointi- ja viestintäsuunnitelma
  • Tunnettuuskampanjat
  • Sisäisen työnantajakuvatyön kehittäminen ja valmennukset
  • EB-markkinointi rekrytointitoteutusten yhteydessä

Työnantajabrändi

Visuaalinen ja sisällöllinen

  • Ymmärryksen kasvattaminen, esim. esihenkilövalmennukset 
  • Rekrytointiprosessin muotoilu työnantajakuvapohjaiseksi 
  • Luova konsepti ja visuaalinen erottautuminen
  • Sisäisen työnantajakuvan vahvistaminen 

Varaa maksuton sparraus asiantuntijamme kanssa! 

EB_nain-paaset-alkuun_työnantajakuvatyössä

Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajakuvatyön aloittamiseen!

Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!

Kaipaatko apua työnantajakuvan kehittämisessä?