Autamme erottumaan ja puhuttelemaan työmarkkinoilla panostamalla työnantajakuvasi suunnitteluun ja toteutuksiin. Tuemme uusien osaajien tavoittamisessa ja nykyisen henkilöstön osallistamisessa työnantajakuvatyöhön.
Luo vahva ja erottuva työnantajamielikuva dataan perustuen
Tarjoamme palveluita, jotka auttavat asiakkaitamme luomaan vahvaa ja tunnettua työnantajabrändiä. Työnantajakuvan kehittämisen tavoitteena on lisätä organisaationne näkyvyyttä ja houkuttelevuutta tärkeille osaajakohderyhmille - nykyisille ja uusille. Choice auttaa tunnistamaan organisaationne ainutlaatuiset vetovoimatekijät ja erottautumiskeinot (esim. IEBI-tutkimuksen keinoin) ja kehittämään markkinointiviestintää mitattavasti. Autamme myös Employer Branding -strategian luomisessa työnantajabrändin kokonaisvaltaisen tunnettuuden kasvattamiseksi. Tärkeä osa tätä sitä ovat vetovoima- ja pitovoimatekijöiden tunnistaminen, ydinviestien muotoilu ja käytännön markkinoinnin toteutukset sisällöistä jakeluun.
Yhteistyössä opittiin paljon uutta, ja työnantajamielikuvan kehittämisen tulokset olivat selkeästi nähtävissä. Kumppanuus Choicen kanssa osoittautui hedelmälliseksi, ja heidän asiantuntemuksensa auttoi saavuttamaan nopeita tuloksia.
Marianne Viinikka, HR Director | Sector Alarm
Mitä seuraavaksi? Auditoidaan ensin.
Choice on kokonaisvaltainen kumppani, joka palvelee asiakkaita aina konsultoinnista käytännön toteutuksiin ja tuotantoihin. Autamme työnantajakuvan kehittämisessä tarpeesta riippuen joko projekteina tai jatkuvana kuukausipalveluna. Moniammatillinen tiimimme koostuu työelämän, rekrytoinnin, markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoista, ja yhdessä kumppaniverkostomme kanssa tarjoamme laaja-alaiset palvelut tuotannoista luoviin toteutuksiin. Muovaamme palvelumme vastaamaan tavoitteitanne ja autamme teitä juuri siellä, missä haasteet ilmenevät. Suunnittelemamme toimenpiteet ovat aina linjassa asiakkaan liiketoiminnan strategian ja brändin kanssa. Aloitetaan maksuttomalla auditoinnille mikäli et ole vielä aivan varma, mihin työnantajakuvatyössä kannattaisi keskittyä ja fokusoida.
Mitä maksuton kartoitus sisältää?
- Liiketoiminnan painopisteet suhteessa rekrytointiiin ja työnantajakuvaan
- Työnantajakuvatyön nykytila ja toiveet
- Rekrytoinnin nykytila ja toiveet
- Lopputuloksena syntyy konkreettinen kehityslista ja analyysi, minkä jälkeen annamme erillisen tarjouksen suunnittelusta ja toteutuksesta.
- Auditointi ei sido hankintoihin.
- Varaa maksuton auditointi tästä.
Choice tukenasi:
Työnantajaidentiteetin kiteytys ja muotoilu
- Vetovoima- ja erottumistekijöiden kiteytys
- EVP (employer value proposition) sanoitus
- Työyhteisön ja esihenkilöiden osallistaminen muotoiluun
Työnantajamielikuvan nykytilan kartoitus
- IEBI-tutkimus (Internal Employer Branding Index)
- Osaajien ja työyhteisön kevytkyselyt ja -haastattelut
- Kilpailija-analyysi ja erottuvuustekijöiden kuvaus
Employer Branding -strategia
- Kehitysehdotukset ja -suunnitelma strategisiin tavoitteisiin perustuen
- Viestintä- ja markkinointisuunnitelma työnantajakuvan kehittämiseen
Tunnettuus- ja näkyvyysratkaisut
- Bränditunnettuuden parantaminen
- Markkinointiviestinnän strategia osaajakohderyhmään
- Digimarkkinoinnin toteutus ja kasvuhakkerointi
Työnantajabrändin konseptointi
- Viestinnällinen ja visuaalinen luova toteutus
- Mainonnan konseptointi
- Visuaalisen ilmeen jalkautukset EB-käyttöön
Konsultointi ja valmennukset
- Johdon, esihenkilöiden ja rekrytoijien koulutukset
- Laajemmat työpajat ja herättävät keynotet mm. datavetoisesta EB-työstä
Miten voimme auttaa sinua työnantajamielikuvan kanssa?
Voit varata maksuttoman sparrailun kanssamme. Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne jaamme näkemyksemme, mistä kannattaisi aloittaa ja miten edetä.
Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä työnantajamielikuvan kanssa.
Antti Kirjavainen, CEO | Recover Nordic Finland
Asiakastarinoita
-
01.07.2024
Onnistunut myyjärekrytointi nojasi asiakkaan yrityskulttuuriin
-
30.06.2024
Sector Alarm hyödyntää monikanavaista työnantajamarkkinointia
-
30.06.2024
Nordic BIM Group kerrytti suorahaulla syvällistä ymmärrystä osaajamarkkinasta
-
06.06.2023
Sulava: Henkilöstövuokraus ratkaisuna määräaikaiseen osaajatarpeeseen
-
01.03.2023
HögforsGST:llä nostettiin työntekijöiden ääni EB-strategian keskiöön
-
29.04.2022
Aki Hakkarainen, Rejlers Industry Oy: ”En suosittele Choicea kilpailijoillemme.”
Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen
Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!