Internal Employer Brand Index (IEB-Index) -kyselyssä ja analyysissa arvioidaan organisaation työnantajabrändin vahvuutta sisäisesti. Saat konkreettisen kehitys- ja toimenpidesuunnitelman osana kyselyä.

Haluatko ymmärtää työntekijäkokemusta sekä veto- ja pitovoimatekijöitänne paremmin?
Internal Employee Brand Indeksi (IEB-indeksi) on analyysi ja kehityssuunnitelma, joka arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. IEB-indeksi perustuu 16 globaalisti tunnistettuun, keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita.
Analyysin avulla ymmärrät paremmin työntekijöidensä tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Lisäksi voit kehittää johtamista, vuorovaikutusta ja tiimityöskentelyä. Tulokset auttavat suunnittelemaan toimenpiteitä kilpailukyvyn parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi.
Investointi perustuu tutkittavan organisaation työntekijämäärään. Huomioithan myös kampanjaetumme: 31.3.2025 mennessä tilattuihin IEB-tutkimuksiin sisältyy myös laajennettu johtamisen moduli (arvo 350 €).
Kampanjahinnoittelu 31.3.2025 asti:
- Alle 300 henkilöä 4800 € + alv
- 300-600 työntekijää: 9800 € + alv
- Yli 600 työntekijää: pyydä erillinen tarjous.
Analyysi tarjoaa arvokasta tietoa, jolla voidaan kehittää työnantajabrändiä - sisältä ulos
-
Data + osallisuus
Toteuta online-kysely
-
Informaatio
Kerää ja analysoi tietoa
-
Kulttuuri ja ilmapiiri
Vahvista ja johda kulttuuria
-
Kehittyminen
Kehitä organisaatiota

Tutkittua tietoa kilpailukyvyn parantamisen tueksi
IEB-indeksi perustuu 16 keskeiseen työnantajabrändin osa-alueeseen. Se ei mittaa vain työntekijöiden hyvinvointia tai työssä viihtymistä, vaan antaa kattavan kuvan yrityksen työnantajabrändin vaikuttavuudesta. Attribuutit:
- Hyvinvointi*
- Yrityksen maine
- Edut
- Palkkaus
- Työkulttuuri*
- Uramahdollisuudet
- Muutos ja vakaus
- Diversiteetti
- Vastuullisuus*
- Työtyytyväisyys
- Teknologia ja innovaatiot
- Oppiminen ja kehitys
- Johtaminen ja esihenkilötyö*
- Tiimityö ja vuorovaikutus*
- Työn merkityksellisyys
- Sijainti ja työympäristö
* Lisämodulit ja laajennetut kysymyspatteristot saatavilla.
Kenelle organisaatiossa on hyötyä IEB-indeksistä?
Työnantajakuvatyöstä vastaaville
- Konkreettista tietoa ja ymmärrystä kehittämisen tueksi
- Seuraa työntekijäkokemuksen kehittymistä
- Investointien kohdentamiseen ja prioriteettien selkeyttämiseen
Ylimmälle johdolle
- Kehitä koko organisaationne kilpailukykyä, suoriutumiskykyä ja toimivuutta
- Vahvista haluttua kulttuuria esihenkilötyön ja johtamisen kautta
- Varmista, että asiakaskokemus ja työntekijäkokemus ovat yhtä
HR-johtajille ja päälliköille
- Ymmärrä paremmin pito- ja houkuttelutekijöitä
- Suunnittele, miten erotutte rekrytointiprosesseissa ja hakijaviestinnässä
- Viesti selkeämmin, ytimekkäämmin ja perustellusti osaajille
DEI-asiantuntijoille ja työyhteisön kehittäjille
- Varmista että työhteisönne voi hyvin ja tunnista piilevät ongelmat
- Varmista että tasa-arvo, monimuotoisuus ja vastuullisuus toteutuvat arjessanne
- Varmista, että esihenkilönne toimivat tärkeiden asioiden eteen
Itse kysely oli todella selkeästi rakennettu. Eri attribuutteja lähestyttiin monipuolisesti eri näkökulmista. Vastauskokemus oli kevyt mutta kysely oli silti kattava. Tulosten analyysi oli ammattimainen ja raportti todella vaikuttava. Raportti on visuaalinen ja uskottava. Enpä uskonut, että yhdestä kyselystä saisi näin paljon irti!
Asiakkaamme Dynaset

Otetaanko 15 minuutin etätapaaminen? Demoamme kyselyn sisällön ja näytämme raporttipohjan.
Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne ja toiveistanne, jaamme näkemyksemme, miten IEB-kysely ja analyysi voi auttaa juuri teitä kehittämään olennaisia asioita organisaatiossanne.
Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä. Huolelllinen insight ja tutkimus on tärkeä pohja kaikelle tekemiselle!
Antti Kirjavainen, CEO | Recover Nordic Finland
Asiakastarinoita
-
11.03.2025
Teollisuusalan organisaatio kehittää työntekijäkokemusta IEB-indeksin avulla
-
06.02.2025
Tukkukaupan organisaation rekrytointikumppanuus
-
02.02.2025
Energia-alan yhtiössä työntekijöiden ääni nostettiin työnantajakuvan kehittämisen keskiöön
-
02.02.2025
Pilvipalveluteknologian parissa toimiva Sulava hyödynsi Choicen toimihenkilövuokrausta
-
02.02.2025
Opetus- ja koulutusalan organisaatiossa onnistunut myyjärekrytointi perustuu yrityskulttuuriin
-
02.02.2025
Turva-alalla hyödynnetään monikanavaista työnantajamarkkinointia

Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen
Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!