Internal Employer Brand Index (IEB-index) arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta huomioiden myös keskeiset ulkoiset kilpailutekijät.
Rakenna kestävää kasvua luotettavan datan ja tutkitun tiedon avulla
Internal Employee Brand Index (IEB-index) on mittari, joka arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. IEB Index perustuu 16 keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita sekä ulkoisia kilpailutekijöitä. Mittarin avulla yritykset voivat ymmärtää paremmin työntekijöidensä tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Tulokset auttavat suunnittelemaan toimenpiteitä yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi.
Tutkimus suositellaan toistettavaksi vähintään kerran vuodessa. Hintahaarukka organisaation koosta riippuen on 4 800 - 9800 € + alv. Hinta riippuu analysoitavan yksikön koosta sekä mahdollisista halutuista lisäanalyyseista perustutkimuksen rinnalla. Annamme mielellämme erillisen tarjouksen.
IEB-indeksi nivoo yhteen brändin sisäistä vetovoimaa mittaavan ja ulkoisten kilpailutekijöiden analyysin. IEB-indeksi on kattava pohja EB-strategialle tai EB-suunnitelman kirkastamiseen.
-
Kulttuuri ja ilmapiiri
Vahvista ja johda kulttuuria
-
Informaatio
Kerää ja analysoi tietoa
-
Kehittyminen
Kehitä organisaatiota
Tutkittua tietoa kilpailukyvyn parantamisen tueksi
IEB-indeksi perustuu 16 globaalisti tunnistettuun työnantajabrändin osa-alueeseen. Se ei mittaa vain työntekijöiden hyvinvointia tai työssä viihtymistä, vaan antaa kattavan kuvan yrityksen työnantajabrändin vaikuttavuudesta. Attribuutit:
- Hyvinvointi
- Yrityksen maine
- Edut
- Palkkaus
- Kulttuuri
- Uramahdollisuudet
- Muutos ja vakaus
- Diversiteetti
- Vastuullisuus
- Työtyytyväisyys
- Teknologia ja innovaatiot
- Oppiminen ja kehitys
- Johtaminen ja esihenkilötyö
- Ihmiset ja tiimi
- Työn merkityksellisyys
- Sijainti ja työympäristö
Itse kysely oli todella selkeästi rakennettu. Eri attribuutteja lähestyttiin monipuolisesti eri näkökulmista. Vastauskokemus oli kevyt mutta kysely oli silti kattava. Tulosten analyysi oli ammattimainen ja raportti todella vaikuttava. Raportti on visuaalinen ja uskottava. Enpä uskonut, että yhdestä kyselystä saisi näin paljon irti!
Asiakkaamme Dynaset
Kenelle IEB-indeksi tuo hyötyä organisaatiossa?
Employer Branding -työstä vastaaville
- Saat konkreettista tietoa ja ymmärrystä kehittämisen tueksi
- Pystyt seuraamaan EB/EE-työn vaikuttavuutta vuosittain
- Investointien kohdentamiseen ja prioriteettien selkeyttämiseen
Ylimmälle johdolle
- Kehitä koko organisaationne kilpailukykyä, suoriutumiskykyä ja toimivuutta
- Vahvista haluttua kulttuuria esihenkilötyön ja johtamisen kautta
- Varmista, että asiakaskokemus ja työntekijäkokemus ovat yhtä
HR-johtajille ja päälliköille
- Ymmärrä paremmin vetovoima- ja houkuttelutekijöitä
- Suunnittele, miten erotutte rekrytointiprosesseissa ja hakijaviestinnässä
- Viesti selkeämmin, ytimekkäämmin ja perustellusti osaajille
DEI-asiantuntijoille ja työyhteisön kehittäjille
- Varmista että työhteisönne voi hyvin ja tunnista piilevät ongelmat
- Varmista että tasa-arvo, monimuotoisuus ja vastuullisuus toteutuvat arjessanne
Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää IEB-indeksin mahdollisuuksista sekä käydään raportti läpi
Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne ja taveistanne jaamme näkemyksemme, miten ja millä aikataululla edetä ja ketä kannattaa sitouttaa mukaan.
Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä. Huolelllinen insight ja tutkimus on tärkeä pohja kaikelle tekemiselle!
Antti Kirjavainen, CEO | Recover Nordic Finland
Asiakastarinoita
-
01.07.2024
Onnistunut myyjärekrytointi nojasi asiakkaan yrityskulttuuriin
-
30.06.2024
Sector Alarm hyödyntää monikanavaista työnantajamarkkinointia
-
30.06.2024
Nordic BIM Group kerrytti suorahaulla syvällistä ymmärrystä osaajamarkkinasta
-
06.06.2023
Sulava: Henkilöstövuokraus ratkaisuna määräaikaiseen osaajatarpeeseen
-
01.03.2023
HögforsGST:llä nostettiin työntekijöiden ääni EB-strategian keskiöön
-
29.04.2022
Aki Hakkarainen, Rejlers Industry Oy: ”En suosittele Choicea kilpailijoillemme.”
Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen
Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!