Skip to content

Projektipäällikkömme Hanna Korpela varmistaa projektien onnistuneen läpiviennin

Kerro hieman itsestäsi ja taustastasi? Olen valmistunut elintarviketieteiden maisteriksi 2015, pääaineena elintarvike-ekonomia ja sivuaineena viestintä. Uraani olen rakentanut tapahtumatuottajan ja […]

Kerro hieman itsestäsi ja taustastasi?

Olen valmistunut elintarviketieteiden maisteriksi 2015, pääaineena elintarvike-ekonomia ja sivuaineena viestintä. Uraani olen rakentanut tapahtumatuottajan ja projektipäällikön rooleissa. Voisi siis sanoa että ihan koulutusta vastaavaa työtä en ole tehnyt, mutta koulutus on tukenut työtehtäviäni, sillä numerot, prosessit ja viestintä ovat avainasemassa jokapäiväistä arkeani. Helsinkiin muutin kotipaikkakunnaltani Lapualta 2008 ja joulukuussa 2022 pakkaamme Helsingin kotimme laatikoihin ja muutamme perheen kanssa Ylöjärvelle Tampereen kupeeseen. 

 

Miten sinä ja Choice kohtasitte?

Palasin vanhempainvapaalta elokuussa 2020 entisen työnantajani Harva Marketingin (nykyinen WaveCrest) riveihin. Olin toiminut yrityksessä tapahtumatuottajana vuodesta 2016. Äitiysloman jälkeen ajatukset työtehtävien ja roolin muutoksesta alkoivat olla ajankohtaisia. Samaan aikaan Choicen ja Harva Marketingin ensimmäiset yhteiset Employer Branding -projektit olivat lähteneet käyntiin, ja yritykset tahoillaan totesivat, että kahden yrityksen rajapintaan tarvitaan näitä projekteja varten projektipäällikkö. Sain kunnian lähteä toteuttamaan ja kehittämään tätä roolia. Lokakuussa 2022 siirryin täysipäiväiseksi choicelaiseksi.

Millaisia oppeja ja osaamista tuot Choicelle?

Choicella toimii rautaisia asiantuntijoita, joilla on paljon kokemusta ja näkemystä modernista rekrytoinnista ja työnantajakuvan kehittämisestä sekä rakentamisesta. Minun vahvuuteni on projektinhallinnassa. Tapahtumatuottajan roolissa totuin hallinnoimaan monimutkaisia projekteja, joiden lopputulokseen vaikutti lukuisat tekijät. Choicella toimin erilaisissa työnantajamielikuvan kehittämisen projekteissa linkkinä asiakkaan, choicelaisten ja kumppaneidemme välissä. Tavoitteeni on, että asiantuntija ja kumppanit saavat keskittyä asiantuntijatehtäviin. Minun tehtävä on hallinnoida taustalla prosesseja, aikatauluja, budjetteja, pitää yhteyttä asiakkaisiin ja kumppaneihin sekä kehittää tekemistämme. Vastaan meillä myös kumppaniverkostostamme, jonka kanssa toteutamme muun muassa erilaisia video- ja kuvatuotantoja asiakkaillemme. 

Olen luonteeltani nopeatempoinen, järjestystä rakastava, numero- ja tavoiteorientoitunut, mutta myös halukas oppimaan uutta ja kehittämään itseäni. 

Työnantajamielikuvan kehittäminen on aiheena lähellä sydäntäni ja haluan oppia siitä jatkuvasti lisää. Omaa näkemystä ja oppeja pääsen hyödyntämään erilaisissa asiakasprojekteissa yhdessä choicelaisten ja kumppaneidemme kanssa.

 

”Totuin hallinnoimaan monimutkaisia projekteja, joiden lopputulokseen vaikutti lukuisat tekijät.”

Miksi yritysten kannattaa panostaa työnantajamielikuvan ja työntekijäkokemuksen rakentamiseen?

Nykyisessä työmarkkinassa kun yritykset kilpailevat osaajista, on tärkeää että yritykset tunnistavat omat erottumis- ja houkuttelutekijät. On myös asiantuntijoiden ja osaajien etu, että yritykset lähtevät miettimään, mikä heillä on hyvin – ja toisaalta taas huomaamaan kehityskohdat. Tunnistaa, mikä toimii, ja mikä taas kilpailijoilla on paremmin. Kehityskohtien tunnistaminen ja niihin tarttuminen parantaa nykyisten osaajien työntekijä- ja arkikokemusta sekä pitovoimaa, mutta auttaa myös tulevien osaajien houkuttelussa. Kun nykyisten työntekijöiden viesti työnantajasta on mahdollisimman positiivinen ja todenmukainen ulospäin, sillä on luonnollisesti myös positiivisia vaikutuksia yrityksen taloudelliseen tilanteeseen. 

Erilaisten asiakkuuksien ja projektien parissa olen päässyt näkemään miten mahtavaa osaamista meillä Suomessa on, ja kuinka työntekijöistä välitetään. Me Choicella autamme yrityksiä kirkastamaan heidän kilpailu- ja houkuttelutekijät ja kertomaan näistä kiinnostavalla tavalla ulospäin, faktoihin perustuen. Kaikki mitä ulos viestitään tulee olla totta ja lähteä yrityksen sisältä.

”Kehityskohtien tunnistaminen ja niihin tarttuminen parantaa nykyisten osaajien työntekijäkokemusta sekä pitovoimaa.”

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Vapaa-aikani kuluu perheen, ystävien ja harrastusten parissa. Kulutan myös paljon podcasteja vapaa-ajallani, ja ammennan niistä paljon tietoa ja näkökulmia myös työelämään. Rentoudun parhaiten olemalla yksin, ja järjestelemällä kotiani. Viikonloput kuluvat osittain myös muualla Suomessa kun lähdemme tapaamaan perhettä Etelä-Pohjanmaalle tai Keski-Suomeen.

 

Ota yhteyttä